Thursday, May 21, 2009

Perpisahan

Camner aku nak mulakan ekk...hurmmm...Khairuddin bin Omar Baki...satu nama yang telah lama berkhidmat di Continental Sime Tyre dahulunya dikenali sebagai Dunlop Malaysia Industri Berhad (DMIB).Beliau telah menabur bakti dari zaman jepun...kemudian masuk ke era british sampai lar ke zaman german nih..tidak jemu dia menabur bakti dan keringat dalam industry pembuatan tayar ni.Beliau mula bertapak ke dalam industry ini pada 18.Oktober.1976 dan menamatkan perkhidmatan pada 14.May.2009.Banyak jasa beliau terhadap kilang tayar yang beroperasi di Jalan Tandang ini.33 tahun bukan satu jangka masa yang pendek.Segala kenangan pahit ditelan dan segala kenangan manis ditempuhi dengan hati yang sabar dan terbuka.Untuk itu pada 09.05.2009 yang lepas #nameless telah menganjurkan majlis perpisahan untuk En Khairuddin Omar Baki dan disamping itu majlis hari jadi faizal disambut sekali (maklumlah dah banyak kali kensel).Restoran Tupai Tupai menjadi destinasi untuk majlis tersebut.

Setelah kata sepakat diperolehi,semua setuju jumpa pukul 6ptg kat tupai tupai..tp mcm biasa ler mmg semua dtg awal (awal lar sangat)takpe takpe sat lagi aku citer...hanya maraman jer yang datang awal. Kul 5.38ptg dah tercongok kat depan restoran tuh kemudian di’follow oleh En Zamdzul..sapa En Zamdzul nie...fuhh..orgnya hensem,kacak,tutur kata lembut bagai bidadari dari planet Zargus...betul beb...wa tarak tipu punya...pastuh disusuli oleh aku dan abg din...sian abg din nih...aku janji nak amik dia kul 5.30ptg kat KL Sentral tapi aku sampai kul 6ptg semua gara gara popia punya pasal.Citernye camnih...abg din teringin nak makan popia yang pak lang aku jual aku pun order lar kat pak lang aku sepuluh ketul...masa nak pi amik abg din tuh aku leh terlupa nak amik popia kat uma pak lang aku...nak g kedai dia jauh siot kat pee jay... dah sampai jalan klang Lama baru aku teringat popia aku tak amik...nak tak nak terpaksa lar aku patah balik amik popia..tuh pasal aku lambat amik abg din...klu aku tak patah balik amik kesian lar plak kan bila lagi dia nak merasa popia tuh...dah lar uma jauh...nak mai pee jay nih kena bayar tol minyak kena isi...(pak lang aku jual popia kat tmn sri manja,pee jay)maklum lah duk jauh kat kelompang...sorie yer bang amik lambat..ok sambung balik...pas aku sampai pasangan tengah hangat berchentha sampai sapa lagi klu bukan bob n ana..dress biru itam lagi gitu...suka lar bob tuh...lepas cari port yang sesuai kitorunk pun order lar minuman dulu...kitorunk kena port kat luar coz yg kat dalam dah kena booked tp takpe janji semua happy...tapi yang tak syoknye panas lar...kan musm panas skunk ni kan...Malaysia very hot...ahhhh...lupakan pasal panas...Masa untuk serbu makanan...jom follow....

Tengah kitorunk syok makan lebey kurang kul 6.50ptg En Nizar n Ibrahim plak sampai.Diaorg pun tak tunggu lama terus amik makanan...lapo kowt...hehehe....Ops lupa lak nak bitaw pada malam tuh juga kitorunk adakan farewell utk en nizar bos tbr yang ditamatkan perkhidmatanya oleh pihak syarikat.Sian dia...Aku dpt tau pun dari joe tentang en nizar ditamatkan perkhidmatan.Maklum ler 2 hari MC sebab wat fisio kat ppum..dan shahrul inform pulak last minute.So kitorunk buat sekali farewell utk en nizar mlm tu.Bagi pihak #nameless kitorunk memang tidak mempunyai sebarang masalah dengan last minute last minute nih function nih...maklumlah dah selalu organized function yang grand kan...riak nye ayat...heh...
Faizal n wife sampai kul 7.30 itu pun lepas sesat bagai...kata expert jalan kat key ell....lama gak lar dia mencari jalan yang benar...hehehe....tuh lar lain kali org ajak join ikut jer lar...ini asyik memanjang ada hal...nasib baik jumpa jalan kalau tak mau terus balik uma...hehehe...jgn marah haaa....tapi kesian ibok last minute kena balik kampong..dah tak dapat makan...tp ko pernah sampai kan bok...jgn ko sesat mcm faizal suda....opss terlebey suda...lepas 5 jug air abis baru lar joe n shahrul sampai...siap bawak hadiah lagi tuh... dan pada malam tuh juga joe merasmikan SLR baru dia..banyak duit siot...itu pasal lar lambat pegi amik SLR baru...Orang terakhir sampai wan besar lebey kurang kul 9.30 mlm dia sampai.dia lambat sebab baru balik dr memancing..pandai mancing siot mamat nih...semua dia pancing nyer...lepas makan..minum n posing...maklum ler semua nak abadikan muka memasing dalam SLR baru joe...kitorunk pun nak balik ler...ingat leh tido kat situ ker...memang puas hati lar makan malam tuh...9 jug air abis korunk minum bayangkan itu baru air belum makan lagi...ish ish ish ishhh....korunk leh baying kan tak...Aku rasa pihak restoran tuh mesti hangin ngan kitorunk maklum lar kitorunk ni customer yang terawal sampai serta terawal makan dan kitorunk gak lar antara customer yang balik lewat n makan....abis makanan aku ari ni kata manager restoran tuh...ok lar promote sket...
Restoran Tupai Tupai ni terletak di pinggir ibukota apa nama jalan tuh ekk...aisyeh lupa lar...haaa...jalan dewan bahasa..waktu operasi restoran tupai tupai dari jam 6 petang hingga 10.45 malam yang ni untuk hidangan steamboat (buffet) harga plak RM28 untuk dewasa dan kanak kanak RM17 kowt...tak ingat lar plak...tp tidak termasuk minuman yer...kat sini gak ada menyediakan makanan ala carte....harga pun berpatutan...steamboat plak memang banyak pilihan...memang puas hati lar...so apa lagi tunggu bawak lah family korunk n kengkawan makan lepak n chill kat sini...berbaloi baloi...
Kitorunk gak ada cenderamata untuk abg din pada malam tuh...walaupun kecik tp mahal wooo....tima kasih pada abg din kerana sudi hadir,en zamdzul dan en ibrahim kerana sudi memeriahkan majlis serta en nizar yang akan menempuh alam pekerjaan ditempat lain insyallah...Dan untuk abg din yang telah kami semua anggap seperti bapa kami selamat bersara dan bercuti panjang...semoga panjang umur sihat selalu dan dimurahkan rezeki dalam apa jua bidang yang akan abg ceburi nanti...insyallah....

1 comment: