Thursday, April 30, 2009

Permulaan baru....

Suatu petang ketika sedang mengularkan diri...tgh minum daa...

“Rie..bosan lar..asyik keje keje keje…keje…ngular..keje..ngular…keje..minum…keje..minum…“luahan kata dr hati aku.
“Abis ko nak buat apa lagi zu..dah nama pun keje.“bicara kata yang kehausan.
“Aku ingat lah kan..apa kata kita tubuhkan kelab kat dalam kilang nih..“Idea bernas dari aku.“Kelab?..nak wat apa fizu..ada org ke nak join kelab dlm kilang nih“Ideaku diusul dgn soalan.“Kelab ni kita tubuhkan utk mereleasekan tension..kita collect lar duit sorang doplah henget..pastu kita tgk sampai bila kelab ni dapat bertahan..amacam…ada abrann?“aku tak mengalah sambil menyambung bicara.“kau jadi lar pengerusi..kan apa yang ko cakap semua org ikut..sedangkan benda yang ko nak cakap tuh aku dah ckp dulu tp tak jalan…bila ko ckp jer semua on..aku rasa lar kita tanya lar member member dulu..tak yah lar ramai ramai..“ideaku dtg mencurah curah.“apasal tak leh ramai“aku disangkal lagi..“klu ramai rie payah nak handle tak kan itu pun ko tak tau“aku membidas kata bakal pengerusi..“ok lah aku on jer..ko cari lar sapa nak join..pastuh kita buat lar meeting“persetujuan telah dicapai..“ok bos’tp kelab ni nak buh nama apa“rangka kata yang blur dari aku..“kita cari lar sama sama nanti.“asap rokok dihembus..“Orait“kata ku sambil otak ligat mencari sasaran ahli..Dimana arah tuju yang harus kuterjah dahulu…KLC maybe…..

No comments:

Post a Comment